Alle klachten die betrekking hebben op door Normec Certification verrichte handelingen, kunt u voorleggen aan de dagelijkse leiding van Normec Certification. Dit kunt u doen door een schriftelijk geformuleerde klacht in te dienen.
Opmerking: als uw klacht gericht is tegen de dagelijkse leiding van Normec Certification, dan zal de Raad van Toezicht de klacht in behandeling nemen.
Als u een klacht heeft over een certificaathouder van Normec Certification, dan dient u dit eerst te communiceren richting de certificaathouder zelf. Als de certificaathouder de klacht volgens u niet op passende wijze heeft opgelost, dan kan de klacht worden ingediend bij Normec Certification.
Normec Certification neemt alleen klachten in behandeling die:
Als uit het onderzoek van klachten blijkt dat deze terug te voeren zijn op het onderwerp waarvoor Normec Certification een certificaat aan de opdrachtgever heeft verstrekt, zal Normec Certification corrigerende maatregelen en aanpassing van het systeem van de opdrachtgever eisen.
Als u het niet eens bent met een uitgeschreven afwijking, kunt u uw zienswijze indienen binnen veertien dagen na publicatie van de afwijking op de website.
Tegen een door Normec tijdens het certificatietraject genomen beslissing kan bezwaar worden aangetekend. Dit gebeurt door het indienen van een bezwaarschrift waarin de gronden van bezwaar gemotiveerd worden uitgewerkt.